SYKKEL

Sykkel

Sykkeltimen er tilpasset mosjonister og passer for alle. Timen baseres på motiverende musikk og er et godt alternativ for deg som ønsker kondisjonstrening. Du kan selv styre intensitet og belastning. Oppvarmin og 2 etapper med den intensitet du selv vil ha. Dette er en supereffektiv måte å bedre egen kondisjon.

Sykkel Intervall

Etter en god oppvarming veksler vi mellom arbeidsperioder med høy intensitet og aktiv hvile. Dette er en svært effektiv måte å heve kondisjon/utholdenhet uten at treningsøkta tar hele dagen. (Ved intervall trening øker du hjertes slagvolum - mengde blod hjertet pumper ut per slag. Dette fører til økt minuttvolum - mengde blod pumpet ut per minutt, som igjen resulterer i mer oksygen til arbeidene muskulatur.) Du får økt kapasitet uansett om du ønsker å heve din generelle form eller forberede deg til konkurranser. Instruktør tilrettelegger gjennom bruk av musikk og visualisering slik at dette blir en morsom og hard treningsøkt. Alternativer til deg fra instruktøren gjør at denne timen passer for alle på middels til høyt nivå.

Sykkel Langkjøring*


Sykkel langkjøring er en lengre sykkeltime på 90-120 minutter som foregår på lav til moderat intensitet. Intensiteten gjennom timen tilsier at alle vil klare å holde ut i 90-120 minutter. For de som er vant til å sykle en del, passer denne timen ypperlig som restitusjonstrening.

*Merk: Denne timen er ikke fast på timeplanen.