KROPP & SJEL

Pilates

Pilates er en form for styrketrening i rolig tempo som handler om å bygge den indre støttemuskulaturen. Pilates har en positiv effekt på økt bevegelighet, bedre kroppskontroll og holdning samt styrke med hovedvekt på kjernemuskulatur. Det rolige tempoet gjør at det passer for alle. Enten du trenger gire ned eller trene kroppen skånsomt. Dette er en fin måte å forebygge og å ta vare på rygg og generelt systemet ditt. Jo mer du gjør det, jo tyngre vil du oppleve at det er. Avslutter med avspenning.

Yogalates

Yogalates er en kombinasjon av yoga og pilates. Det er en fin miks som holder kroppen din både bevegelig og sterk. Vi bruker flyten fra yoga, med solhilsener, samt stående posisjoner og balanseøvelser, som blandes med øvelser fra pilates som styrker kjernemuskulatur. Yogalates gir en god trening for hele kroppen og avsluttes med litt avspenning

Stretching/ Stretching & Avspenning

En time som fokuserer på mobilitetstrening som er tilpasset alle. Passer både for deg som ønsker å bedre din bevegelighet i hverdagen, og for deg som ønsker å bedre styrketreningen ved økt mobilitet. Rolig tempo med behagelig musikk. På timer over 45min legges det til en avspenning på slutten.

Hatha Yoga

Hatha kommer fra Sanskrit, hvor “Ha” betyr sol og “tha” betyr måne. Praksisen inneholder en fin balanse mellom det maskuline, utadvendte og kraftfulle og det feminine, innadvendte og rolige. Her vil du praktisere pust, dynamiske posisjoner og sekvenser, balanse, vridninger, dype strekker og meditasjon.

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow er en leken, dynamisk og flytende klasse som består av serier med posisjoner som synkroniseres med pusten. Hver enkelt stilling er like viktig som overgangen fra én stilling til en annen. Her får du utfordret din styrke, balanse og fleksibilitet, mens pusten hjelper deg til å holde fokus, konsentrasjon og tilstedeværelse i øyeblikket. Det vil være en naturlig progresjon i klassen hvor du beveger deg fra enkle sekvenser til mer komplekse. Sekvensen av stillingene kan være forskjellig fra klasse til klasse. Vinyasa Flow passer veldig godt for deg som ønsker en fysisk og leken yogaklasse. Klassen avsluttes med avspenning

Yin Yoga

Yin Yoga er en rolig og meditativ yogaform der vi går inn i posisjoner sittende og liggende som kan vare i opptil 6 minutter. Dype og lange strekker styrker og skaper sirkulasjon i bindevev, dyp muskulatur, ledd og ligamenter. Yin Yoga er utviklet fra Taoismen og Tradisjonell Kinesisk Medisin (TKM) der du finner læren om meridiansystemet og ideen om Yin og Yang. I denne klassen er det fokus på det feminine aspektet av oss og vi balanserer og styrker energiflyten i kropp og sinn. Yin Yoga jobber på flere plan enn det fysiske, og du kan med tiden øke din bevissthet, evnen til dyp tilstedeværelse og finne din retning i livet. Yin Yoga passer for alle som ønsker ro, væren, energiflyt, bevegelighet og avspenning.

Kundalini Yoga

Kundalini yoga består av et bredt spekter av yoga øvelser som hver for seg jobber med ulike aspekter av den fysiske, emosjonelle og mentale helse. Det er ingen fast serie i Kundalini yoga, slik man kan finne i andre yogaformer. Man jobber med økt bevissthet og å aktivere flyten av vår egen energi og indre kraft. Kundalini yoga er for alle!

Positive virkninger av Kundalini Yoga kan være økt konsentrasjon og tilstedeværelse, mer energi og overskudd, sterk kjernemuskulatur, økt fleksibillitet, indre ro, bedre hukommelse og bedre søvn

Power Yoga

Power yoga er en dynamisk og moderne yoga form. Den har likhetstrekk med både vinyasa og ashtanga yoga, men er mer leken i oppbyggingen. Power yoga har fokus på den fysiske delen av yoga, og pust og bevegelse er knyttet sammen slik at du beveger deg med glidende overganger i de ulike stillingene. Du vil oppleve en time som har fokus på styrke, oppmerksomhet, fleksibilitet og balanse. 

FredagsYoga

En rolig dynamisk yoga som gir deg en perfekt start på helgen. Her jobber du noe med styrke samtidig som du skal gjennom posisjoner for å jobbe med mobilitet og avspenning.