Tøy & bevegelse

Pilates 

Varighet: 45/55 min

Senter: Puls Trollåsen, Puls Langhus

Pilates er en form for styrketrening i rolig tempo som handler om å bygge den indre støttemuskulaturen. Pilates har en positiv effekt på økt bevegelighet, bedre kroppskontroll og holdning samt styrke med hovedvekt på kjernemuskulatur. Det rolige tempoet gjør at det passer for alle. Enten du trenger gire ned eller trene kroppen skånsomt. Dette er en fin måte å forebygge og å ta vare på rygg og generelt systemet ditt. Jo mer du gjør det, jo tyngre vil du oppleve at det er. Avslutter med avspenning.

Yogalates

Varighet: 55 min

Senter: Puls Langhus

Yogalates er en kombinasjon av yoga og pilates. Det er en fin miks som holder kroppen din både bevegelig og sterk. Vi bruker flyten fra yoga, med solhilsener, samt stående posisjoner og balanseøvelser, som blandes med øvelser fra pilates som styrker kjernemuskulatur. Yogalates gir en god trening for hele kroppen og avsluttes med litt avspenning

Stretching

Varighet: 45/55 min

Senter: Puls Trollåsen, Puls Langhus

En time som fokuserer på mobilitetstrening som er tilpasset alle. Passer både for deg som ønsker å bedre din bevegelighet i hverdagen, og for deg som ønsker å bedre styrketreningen ved økt mobilitet. Rolig tempo med behagelig musikk. På timer over 45min legges det til en avspenning på slutten.

Yin yoga

Varighet: 60 min

Senter: Puls Trollåsen, Puls Langhus

Rolig Yoga er en rolig og meditativ yogatime. Du jobber med alt fra rolige bevegelser til helt dype og lange strekker. Timen kan variere fra instruktør til instruktør. Eksempel på rolig yoga er Yin Yoga der vi går inn i posisjoner sittende og liggende som kan vare i opptil 6 minutter. Dype og lange strekker styrker og skaper sirkulasjon i bindevev, dyp muskulatur, ledd og ligamenter. 

WoW - Mobilitet

Varighet: 30 min

Senter: Puls Langhus

Timebeskrivelse kommer.